lördag 7 februari 2009

Schlaaaaager!

Foto: Lars Epstein

Ikväll drar schlagerspektaklet igång igen. Jag älskar det! Glittret och glamouren, skvallret, hissa och dissa...
Det är liksom så härligt ytligt, och mitt liv är i vanligt fall väldigt befriat från ytlighet.

Musiken? Nja...not so much. Det är iaf aldrig rätt låt som vinner. Den ändå gången jag går igång på schlagermusik är när jag efter några glas vin hamnar i schlagerbaren på Patricia en söndag. Då jävlar ska det svängas med höfterna på dansgolvet och skrålas med i texten.

En perfekt schlagerkväll vore ju förstås att sitta med vänner, dricka vin och låta kommentarerna hagla. Som sagt...hissa och dissa.

Istället sitter jag själv med Cola light och en Schweisernöt. Sonen har redan barrikaderat sig på sitt rum och skulle förmodligen heller kokas levande i olja än att tvingas utstå schlagern.

Så nu är frågan. Vinner rätt låt i år?

2 kommentarer:

  1. Rätt låt vinner aldrig. Men hela min familj tittar för första gången tillsammans. Det har visserligen bara börjat så vi får se hur länge det varar...
    Ha en fin kväll=)

    SvaraRadera
  2. En familjekväll med schlagern är inte alls fel. :-) Tyvärr tycker sonen att det är en lång plågsam tortyr.

    Ha en jättefin kväll själv :-)

    SvaraRadera