fredag 20 februari 2009

Äcklig mat

En liten utmaning igen, denna gång av underbara och trevliga Bella

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.
Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista. (Direkt saxat från Bella)

Bellas äckelmat är :

1. Selleri...smakar åt helsike för jäkligt.
2. Pickled onions....Lite för mycket ättika där!
3. Kapris...Vilken rätt som helst som innehåller Kapris! YUK!
4. Doner Kebab...Fett, fett och mera FETT!
5. Pommes Frites..

Jag kan nog äta det mesta på den listan, men inga favoriter förutom selleri och kebab. Selleri är gott och jag gillar kebab. Men jag vet inte om just Doner kebab är nåt speciellt fett och äckligt.

Min lista:
'
1. Surströmming. Har känt lukten, vill inte känna smaken
2, Blodpudding. Ehh...jag har smakat en gång. Inte äckligt, men jag kan inte ändå.
3. Insekter. Chokladdoppade gräshopper i all ära, men absolut nej!
4. Ärtor. älskar grönsaker men inte just ärtor
5. Korv. Ölkorv och salami är gott. Allt annat äckligt.

Nu är det meningen att jag ska utmana 5 andra, men jag känner ju inte så många bloggare. Så jag utmanar ALLA som läser det här.

3 kommentarer:

  1. Allt som har över fyra ben är superäckligt! Fast i vissa områden äter de larver med. Yuk!

    SvaraRadera
  2. Ja surströmming vill jag inte ens vara i närheten av!
    Blodpudding tycker jag faktiskt om...väldigt mycket...med sylt...!
    Insekter? Såvida jag inte var vilse i djungeln någonstans och inte hade något annat så tror jag att jag avstår jag med!
    Ärtor och korv däremot kan jag äta varje dag!!

    Och ja...Doner Kebab dryyyper av fett!!!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera