fredag 3 april 2009

Stureplanspladder

Det är numera väldigt sällan jag rör mig runt Stureplan. Ibland och ytterst sällan händer det dock att det råkar bli så. I lördags var ett sådant tillfälle.

Kvällens kommentar nr.1 som jag kommer leva på ett tag:

"Jag trodde du var för ung och fick komma med bara för att du kände M"

Sagt av en annan kvinna på singelmiddagen, som var för personer mellan 35-40.
Fakta: jag var egentligen för gammal med mina 43 år.

Kvällens kommentar nr.2:

"Vart jag bor? Jag bor på ööön"

Sagt av en stureplansnisse med backslick och som då tydligen bor på Lidingö. Fast på Stureplan räcker det tydligen att bara säga ön.

Kvällens kommentar nr.3:

"Men vi behöver inte alls ha sex, vi kan ju bara sova tillsammans"

Sagt av samma stureplansnisse som tycker vi ska åka hem tillsammans. Hur det slutade? Han tog taxi hem till ööön och jag tunnelbanan tillbaks till söder. Fast i rättvisans namn måste jag erkänna att han faktiskt var rätt söt och trevlig.


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha-Att du kunde hålla dig för skratt!

    Hmmm...Söt OCH trevlig? Inte en dålig kombination det!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, synd att han körde en sådan usel replik som "Men vi behöver inte alls ha sex, vi kan ju bara sova tillsammans"... Så cheeeesy, hahahaha... hade han inte gjort det borde du ha tagit hem´an ;)

    SvaraRadera